ponedeljek, 28. julij 2008

Farnborough, London 17-22.07.2008

V četrtek, 17. julija 2008 smo z irskim nizkocenovnim letalskim prevoznikom Ryanair-om iz Celovškega letališča poleteli proti Londonu. Natančneje na letališče Stansted. V zrak smo se dvignili okoli 17:20. Pot je bila zelo lepa in mirna. Na tleh se je vidilo oblake na nebu, ko pa smo se dvignili na 7000m (beri: nad oblake) je pred nami bilo le še Sonce, oblaki pa so bili globoko pod nami. Prav lepo je videti celino oblakov in nad njimi le lepo modro nebo. Vsake toliko smo lahko videli kakšen avion, ki je letel daleč daleč od nas ali pod nami.

Ob 18:20 po angleškem času (pri nas 19:20) smo lepo in srečno pristali na Stanstedu. Bilo je oblačno. Na letališču smo vzeli rent-a-car in se odpeljali. Garmin je krasna zadeva. Lepo smo vtipkali Tesco, to je trgovina kot pri nas Spar, in vodil nas je točno do njega. Tu smo nabavili zalogo kruha in pijače za naslednji dan in se vsi utrujeni odpeljali proti hotelu. Do tega nas je spet pripeljal garmin. Hoteli travelodge so lepi in ugodni hoteli, imajo pa dosti for na katere se ujameš, če nisi dosti previden, tako kot vsi drugi nizkocenovni ponudniki česarkoli.

Naslednji dan smo se odpravili na airshow v Farnborough. To je bla tud naša osnovna destinacija. Dogaja se v Farnboroughu vsake dve leti. Eno leto je v Parizu, drugo leto tu. Letos je bil že 60. airshow v Farboroughu. V glavnem, tu se sklepajo največji posli. Že samo od ponedeljka do srede so prodali 130 novih airbusov A380 in še mnogo drugih avionov. Vsak dan pa je na sporedu od okoli 12. pa do 5./6. ure veliki letalski miting, oziroma predstavitev letal in njihovih zmožnosti. In tu se je vsak dan gnetlo ljudi. Mi smo stali 15m stran od letalske piste iz katere pa so vzletali in pristajali avioni (lovci, reaktivci, tudi airbus A380). Veliki šov so delali vojaški lovci, ki so jih piloti gnali do onemoglosti. Kar nisem mogel verjeti svojim ušesom, kakšen zvok ta letala proizvajajo. Ko vzleti lovec, npr.: Eurofighter Typhoon, F-22 Raptor ali Avro Vulcan, se tla dobesedno tresejo, ušesa pa zelo trpijo.

Velika atrakcija pa je bil seveda Airbus A380. Avion je res megalomanski. Samo en njegov motor je tolikšen kot 1,5 moje sobe, njegov rep je visok toliko kot naš blok, dolg pa je 73m! Je pa s pomočjo nove tehnologije veliko tišji od prejšnjih in tudi s tem veliko komfortnejši.

Prvi dan so meni osebno, poleg vseh lovcev, zelo popestrili tudi akrobatska skupina Red Arrows. Fantje res obvladajo. Sicer so mi ljudje povedali, da so videli tudi že boljše predstave in, da so bili letos fantje, po domače povedano, usrani. Ampak jaz sem jih videl prvič in prvič sem videl tudi na sploh letalsko akrobatsko skupino in moram priznati, da so mi bili zelo všeč.

Zvečer smo obiskali še mestece Windsor, videli Windsorki grad in Legoland. Spet smo si naredili zalogo in že v skoraj jutranjih urah šli spat.

Naslednje jutro smo se spet odpravili v Farnborough, kjer smo si ogledali še hale in raztavišča, ki si jih še nismo in potem bili spet priča mitingu. Program je bil zelo podoben včerajšnjemu vendar ravno toliko drugačen, da je bilo zanimivo. Tako sem prvič videl helikopter ali jadralno letalo narediti looping, itd.

Zvečer pa smo spet imeli višek časa in smo poleg trgovine obiskali še hipodrom v mestu kjer se nahaja tudi Shepperton studios, kjer so se snemali tudi legendarni Star Wars-i. Hipodrom...je tolikšen, da dol padeš. V pogovoru s tamkanjšnim varnostnikom, ki nas je v osnovi prišel nagnat, saj je bilo že zaprto, a ko smo mu razložili, da smo le turisti, se je prav lepo začel pogovarjati z nami, smo izvedeli, da imajo evente vsako sredo od popoldneva do zgodnjih jutranjih ur. Dirke se dogajajo namreč tudi ponoči, saj imajo velike in močne reflektorje. Imajo dve ogromne tribune, stezo za šprint, krog in stezo za preskakovanje ovir. Zadeva je res ogromna.

Tretji dan pa smo avto parkirali pri postaji podzemne in se z le-to odpeljali v London. Podzemna mi je bila kar všeč. Vlaki so lepi in lepo ohranjeni, na vlaku kaj hitro lahko srečaš tudi kakšno lušno turistko, domačinko ali priseljenko (rrrrrr... :P), le postaje so bolj kot ne v k***u. Do Londona smo se pripeljali ravno prav, da smo se parkirali v gnečo pred Buckinghamsko palačo in si ogledali cel proces menjave straže. Menjava straže se tu dogaja vsak dan in čisto vsak dan se tu nabere na tisoče turistov oziroma ljudi, ki so željni ogleda.

Ko se je menjava zaključila, smo se odpravili proti Oxford street-u in Regent Street-u nakupovalnima ulicama, kjer se prav tako vsak dan gnete ljudi. Na Regent Street-u je npr. tudi Apple-ova trgovina, kjer so ljudje v vrsti stali ob izidu iPhona. Od tu smo se s podzemno odpeljali do Piccadilly Circusa. Na njem stoji kip Erosa in slavna stavba na kateri so reklame za Sanyo, TDK in druge. No tu je ravno tale imela foto sešn...

Iz piccadillya smo krenili proti Trafalgar Square-u. Ta trg itak vsi poznate saj je na vseh slikah in povsod. Na njem je par vodnjakov, fontan in spomenikov, iz njega se vidi Big Ben in London Tower, ob njemu stoji nacionalna galerija. Nato smo šli peš do London Eye-a in spotoma videli še Big Ben, Tower Of London, greenpeace-ovce, ki so v šotorih stavkali na pločniko proti vojni v Iraku, Fright club, itd... Šli smo na London Eye. Veliko vrteče se kolo s premerom 145 metrov. Pod sabo imaš ves London in ob lepem vremenu je obrat zelo lep. Zelo lepo se vidi Big ben, saj je čisto pod tabo (le čez reko), Buckinghamska palača in vse druge atrakcije Londona.

Od tu pa smo se z busom (double deckerjem) odpeljali proti Tower Bridge-u. Na poti pa smo doživeli tudi zelo zanimivo situacijo. Spoštujem invalide, spoštujem njihove bolezni, spoštujem to, da jim je težko... AMPAK DA PA ENA INVALIDKINJA OVIRA CEL PROMET, DA NE MORE OBEN AVTOBUS MIMO NJE IN SMO MORALI SREDI LONDONA POL URE ČAKATI V LONDONU JE PA ABSURD! Ena invalidkinja, za katero sploh ni važno se je pač s svojim električnim vozičkom postavila sredi dneva med dvema pasovoma na cesto in to tako profesionalno, da je ravno zablokirala oba pasova in noben ni mogel mimo.

Študirali smo, mogoče ji je zmajkalo elektrike, jo gledam in se obrne z vozičkom, OK, ni ji zmanjkalo elektrike. Študiramo naprej, mogoče jo je kdo z avtom oplazil, vprašamo ljudi po avtobusu, tu stoji le za foro. Pra***a se je sredi dneva za foro postavila ne sredi ceste in pač ovirala cel promet. Grrrr! In noben je ni mogel pregovorit, da bi se umaknila, tako da so morali posredovati policisti, da so jo pregovorili in se je le umaknila. Potem pa je sledilo tole...

In, če bi jo tožil, zaradi žalitve, oviranja, itd...bi jo stožil? Hmmm...mislim da ne, ker je pač invalidkinja in ima preveč olajševalnih okoliščin. Saj veste...nepristojnost, neprisebnost, bolezen itd... Pač.
V glavnem...pridemo do Tower Bridga, ta pa se pred našimi očmi odpre, gre pod njim trajekt in se zapre nazaj. Kakšna sreča. Ta dvižni most se namreč odpre 0krat do 2krat na dan, brez določene ure, ko je pač potrebno. Fino. Nardimo foto sešn in gremo naprej.

Ratali smo lačni, zato smo si poiskali nekaj za pod zob. Spotoma smo videli še Odeon, kino v katerem se dogajajo evropske premiere filmov in je bila ravno naslednji dan premiera Batman Dark Knight-a.

Ustavimo se še na nočnem Piccadilly-ju in gremo spat v hotel.

Naslednji dan spet v London, tokrat bolj ogled trgovin, itd. Z nadzemno smo se odpeljali do London City Airport-a, letališča narejenega na dockih. Zelo lepo letališče. Imeli smo še ogled tistega dela Londona z nadzemno. Videli smo Millenium Dome, stavbo narejeno za igralne namene. Prvotno so notri bili igralni avtomati od Sony-a (playstation, etc...) in tu so imeli tudi tekmovanja. Nato pa je to propadlo in sedaj je stavba namenjena predvsem velikim sejmom, koncertom in se po novem imenuje O2 arena.

Podrobneje smo si ogledali Oxford in Regent Street. Šli smo v najcenejšo veliko trgovino na Oxfordu in v najdražjo. Najcenejša je res poceni, saj imaš notri majice po 2€, hlače po 10€, jakne po 20€, idt. Najdražja pa je konkurenca Harrodsu, kjer so majice po 200€, itd. Nato pa smo šli še na ogled Harrodsa. To pa je doživetje.

Harrods je trgovina stara okoli 180 let. Ta trgovina je v preteklosti dobavljala Kraljevi družini. Nato pa je trgovino kupil Arabec Al Fayed, katerega sin je bil Dodi Fayed, ki se je ubil v tragediji s princeso Diano. V trgovini je tudi spomenik Dodiju in Diani. Sama trgovina je narejena bolj kot muzej kot trgovina. Notri je polno kipov, izrezljani stropi, stebri, itd. Trgovina se reklamira, da pri njih lahko kupiš od igle do lokomotive. Notri imajo res vsega, poleg tega pa ti jamčijo, da če česarkoli, kar si zaželiš nimajo, ti dobavijo v najkrajšem možnem času, seveda za ustrezno plačilo, kar pa sploh ni problem za ljudi, ki tam nakupujejo. Trgovina ima 5 nadstropij, ENO nadstropje pa je tolikšno kot cel City Park v Ljubljani. Najbolj zanimivo pa je za trgovino. Tu je namreč parkirišče. Nikoli si nisem mislil, da bom na enem mestu videl 7 novih Rolls Roycev (eden namreč stane 450000 €). Tu bi lahko kampiral cel tedn ali mesec in samo gledal in slikal avtomobile. Tu vidiš rolls royce, ferarrije, lamborghinije, bmwje, predelave (hamman, etc.), maybache, bentleye, hummerje, porsche...

V glavnem vse prestižne znamke, ki jih ta svet premore, vključno z unikati, z niti enim od teh avtomobilov pa se ni pripeljal nearabec. Vsi lastniki teh avtomobilov so bili Arabski šejki in njihove žene. Neverjetno kakšno je delo nafte. Arabke...drugače vse zavite v svoje črne plahte, ko pa se usede v avto in se malo odvije, je pa tako lušna, da je je škoda za šejka, ki jo zmerja in zaničuje... V glavnem, na tem svetu je pri nekaterih toliko denarja, da glava peče... :D
Še en ogled Piccadillya, drugo jutro pa spet na Stansted in nazaj v Celovec.

Izlet je bil odličen, lepa hvala našemu organizatorju in vodiču, Franciju in upam, da kaj podobnega še kdaj ponovimo!