ponedeljek, 6. oktober 2008

"Strokovna ekskurzija": Znana in manj znana Slovenija z zamejstvom
30.9. - 3.10.2008

V torek smo se v organizaciji naše gimnazije in agencije Kompas Novo mesto podali na "strokovno ekskurzijo" po Sloveniji. Izlet je na naši šoli v okviru obveznih vsebin; to pomeni, da je obvezen za vse dijake. =)

Odhod je bil ob 7. uri zjutraj (ko Bog še spi, Marija kavo kuha). Mi smo bili bus št. 2, z nami so bili še dijaki razreda A. :P Na našem busu so za red in čistočo skrbeli prof. Malnarjeva (naša Suzi), prof. Poredoš, prof. Florjančič (Flora) in prof. Zalokar. Na prvem avtobusu pa so bili prof. Popov in prof. Arnuš. Profesorji so bili celotno ekskurzijo kr uredu, razen tistga jägrčka, vodke, vina in drugih zdravilnih! pijač nam ne bi rabili uzet...no pa ob lepih zvokih Šulnove in Rafove kitarce ns glih ne bi rabil preganjat, drugač so bli pa ql.

Prvi dan smo prevozili vzhodni del republike. Obvozili smo Krško (nismo šli na Rako k je predelč :D), šli na Ptujsko goro pogledat cerkvico. Ta je kr lepa, gledal smo tud filmčk o njej in tku naprej (mensezdi d je blu tu tm)... No, nš avtobus je res občutu zakaj se Ptujska gora imenuje gora, saj smo šli od ceste do cerkve peš...medtem ko so se z drugim avtobusom pripeljali kar pred cerkev. Šofer nm je tukej tud pokazou d zna obračat na sred ceste, sej smo dokler ns je spustu vn usaj ene 4krat obrnil, šli nazaj, obrnil, ši nazaj in taku... Ampak je človek prevozo več celo Bosno i sploh mu nije tuja ona Srbija...e Slovenija nekam je ćudna, ima ćudna križišta... :)

Videli smo tud Haloze, ki so kar podobne našim vinorodnim goricam...vinograd, vinograd, zidanca, vinograd, vinograd, vinograd, zidanca, zidanca, cerkev, itd... V Ptuju smo si skozi šipe od busa iz 300m lahko ogledali Ptujski grad, usaj tisti k niso spal...

Nato pa smo šli v romško našelje Kamenci. Tu nam je poglavar družine (Mirć) povedal nekaj stvari o ciganskem življenju in iz rokava stresel par hudomušnih... (ampk ni biu jaći ku Đesi ne...). Pohecal se je tudi o drugih romih v Sloveniji (res je pravi hecko). No na koncu so nas lepo zaprosili tudi za prostovoljne prispevke, ki znašajo (0,01€ - 500€). Ogledali smo si lahko še njihov muzej, njihovo delavnico (kjer delajo pomladek) in se odpeljali naprej...

Iz Kamencov smo krenili na otok ljubezni. Tu nam je vodička povedala par zanimivih stvari o mlinih na Muri potem pa smo se še popeljali z brodom preko Mure.

V Filovcih, še eni zakotni vasi Prekmurja smo prisluhnili lončarju, ki nam je razkazal staro hišo, nam pripovedoval o lončarstvu in tako naprej. Najbolj zanimivo je bilo grozdje iz brajde (žametka), nezrela jabolka, orehi in pa mačk. No, tud lončar je biu tm. :)

Potem smo šli pogledat še evangeličansko cerkev, kjer nas je nagovoril en mlajši (k je podobn unmu talušnmu iz rebelde!!! jeeeeeeeej...) in nato še en starejši župnik. Tuki en model ni dau na potihu mobitela in mu je zvonil sred cerkve. Eni ljudje so res mal čudni... =)

Končno smo šli v hotel, ki je bil meni najbolj všeč od vseh treh, ki smo jih imeli. Hrana je bila uredu, sobe so ble lepe, potleh so bli lepu tepihi, uglavnm supr je biu. Fantje so najdl celu en pajzlc, u katerm so lahku celu kadil, mi pa smo mel u hotelu enka party... :D in ko se že odpravmo spat, ns pride zbudit Ana...vsa vesela...OK...še ena enka...Ana nm pomaga spraznt flaško do konca. gremo spat. Ker z Ano sfaliva štuk sobe, s trkanjem zbudiva še prof. Zalokar (sorry)... spanje.

Drugo jutro se po zajtrku, ob 8ih (sred noči!) odpravmo na Kohoško in v Avstrijo...u delovnem zvezku piše: se odpravimo v Avstrijo; zibelko slovenstva. JA BAJÉ! zibelka slovenstva = Dolenjska... ;P šaŁa. Ustavmo se v slovenski gimnaziji v Celovcu, kjer nas prijazno sprejme tamkajšna knjižničarka. Na kratko nam predstavi njihovo šolo in nato naredimo po njej (šoli) še en krog. Vsi skupaj ugotovimo, da je tam kar lepo (tud dijakinje nisu loše...). Z nekaterimi dijaki in dijakinjami celo uspemo govoriti slovensko (JUPIIIII).

Sledi ogled mesta Celovec in nato kosilo (Wienner Schnitzel und Große Bier). Mesto ni glih veliko, malo večje od Novega mesta (malu...), je pa zelo lepo. Polno ima kipcev, zanimivih stavb, fontanc, itd.

Od tu se odpeljemo na Gosposvetsko polje kjer stoji vojvodski prestol. Tu so imenovali nove kneze, vojvode... In to so nam naši sošolci tudi zelo kvalitetno uprizorili. Šli smo pogledat še eno cerkev...ki pa nevem čist točno zakaj je tm... :)

Mimo Vrbskega jezera smo se ob Rafovi kitari popeljali do hotela v Bovcu. Tud tle ni blu glih švoh, edin pijačo so nm pobral...pa nikamor nismo mel za jit k je biu itak safr, pa še dž je rejnou... :D ampak smo prežvel...jebemti lajšto od pojstle!

Tretji dan nas je šofer popeljal v Rezijo. Tu nas je lepo sprejelo folklorno drušvto Rezije in nam predstavnik predstavil njihovo pokrajino. Rezijci so res zanimivi ljudje...govorijo čisto svoj jezik in jih res nč ne razumš. Ko je tip začel neki po svoje tupit ga ni noben razumu sploh. No sej se je trudu čimbul slovensku govort in mu je to ratvalu usaj u taki meri d smo tud najbul zabiti razumel ene četrt... :D

Po učni uri o Reziji in Rezijancih je sledil postanek v Novi Gorici, kjer sta naju z Žigatom lepo pogostila Žigatova nona in dedek. Tako sem se ta dan najbolj in najboljše najedel od vseh dni ekskurzije. Dedek res dobro peče, nona pa itak obvlada s pomfrije, štrudlom, itn. In ker kosilo še ni bilo dovolj, nama je dala še dve vreči vsega za na pot in sošolce. Res sta prijazna in gostoljubna.

Nato smo se vsi siti odpeljali v Štanjel, kjer je vlogo vodiča prevzel kar prof. Arnuš in jo je tudi dobro izpeljal. Predstavil nam je vas in tamkajšnje posebnosti. Tu smo imeli tudi skupni foto session, ki ga je izpeljal dežurni fotograf Jaka Šuln.

Prenočit smo šli v bungalove v Strunjan. No ker bungalovi niso bli glih zanimivi smo potiho se odplazili v Portorož, kjer pa je dogajalo na polno. Mambo Kingsi res znajo poskrbet za dobro fešto in žur. Secer so pa tamkajšnji diskači hudu dragi (navadna voda = 3€), zatu smo pil že v bungalovih a smo se do Portoroža, tud tisti k so bli pijani, streznil. Nekateri so mel v bungalovih mau problemov s toplo vodo...ampk bojler je pač taka čudna naprava k jo je treba najprej pržgt predn začne gret...pol je treba pa še mau počakat na toplo vodo...jebiga.

No četrti dan pa so nam profesorji prizanesli mau spanca sej je biu odhod ŠELE ob devetih. Odpravili smo se na soline. Primorska je zakon! Sijou je sončk, blu je prou toplu, pa še tale ogled je biu bul u izi. Soline so tud fejst zadeva k nm dajejo sol... =) nemorš vjet.

Za finiš smo šli pogledat še vina Koper kjer smo dobili naduse prijazno in razumevno vodičko, ki nas je zelo počasi in skulirano popeljala skozi njihovo fabrko. Res pa je...da smo zvedeli USE.

No...na začetku smo dubl delovne zvezke, ki smo jih usi sproti rešval in si v njih zapisovali sprotne občutke in ugotovitve. Zarad njega tud po cele noči nismo spal...k smo študeral nekatere odgovore.

Celozaslonski način

5 komentarjev:

1. 1.Kuk ste se mel vi fajn! Sm kr mau fouš, sm vse to ns še čaka (upam), če niste vi preveč razgrajal, d pol ns noujo pustl.
    2.Mislm d poznam unga modela k ni mu telefona u cervi potih, ti ga ne?! In tut poznam uno modelko k mu je sms poslala. =D xD
    3. Ti & Žigc sta itak najjača. Ogledala sm si sliko (sam skor vajine k za druge zdle nimam cajt) in sm si enepar shranila za svoj arhiv prijateljev. xD Tii....
    Žigcccc. :$ (A)
    4. Ja vem dost me že maš. Grem. In se še oglasim. Še za Lukca glasujm.
    Čaoooo

2. Še enkrat moram povedat... ti pa Žigc sta carja... sploh k mene poznata. Šala! :D

Adijo 5=LN. xD

3. Celovec 3x večji kot Novo mesto :)

4. ja sej sm napisou... malu večje od nouga mesta ne.. :)

5. ej za tole si moram pa kar dopust vzet da lahko vse prečekiram. hudu...

Tukaj lahko pustite svoj komentar...